Hello bank! chystá odchod z Česka. Klientům už nenabídne nové produkty

 

Hello Bank!, která má zhruba 300 000 klientů, o tom v pondělí informovala na svém webu.

Banka uvedla, že ukončování jejích služeb v Česku bude řízené. V první fázi přestane otevírat nové produkty. Změna se týká především otevírání nových běžných a spořicích účtů, osobních půjček a kreditních karet. „Nabídku nákupů na splátky budeme postupně ukončovat v souladu s možnostmi našich obchodních partnerů,“ uvedla banka. O dalších krocích bude banka klienty i obchodní partnery informovat v souladu s platnou legislativou.

Skupina BNP Paribas Personal Finance řešení přijala podle svého vyjádření po důkladné analýze všech možností, která zvažovala všechny dostupné příležitosti na české trhu v zájmu klientů, partnerů i zaměstnanců. Vklady klientů na běžných a spořicích účtech budou i nadále úročeny podle platných podmínek a klienti je mohou využívat bez omezení do doby, kdy obdrží výpověď smlouvy.

„Krize vždy prověří skutečnou kondici firem. Ani v dobách konjunktury Hello bank! nedokázala na českém trhu prorazit. Na rozdíl od Air Bank a Equa bank v minulosti nepřilákala dostatečné portfolio klientů,“ řekl ČTK spoluzakladatel fintech aplikace Patron GO Jiří Paták. Není tedy podle něj překvapením, že v době škrtů a preventivního hromadění likvidity v bankách ji skupina BNP Paribas z trhu fakticky stahuje.

„Mateřská BNP Paribas zřejmě dospěla k závěru, že operace banky nedávají z byznysového hlediska smysl. Jde tedy o rozhodnutí, které souvisí spíše s optimální alokací kapitálu. Tento krok nemá absolutně nic společného s peripetiemi okolo amerických peněžních ústavů,“ doplnil analytik Cyrrusu Tomáš Pfeiler.

HelloBank! působí na českém bankovním trhu od konce roku 2017. Firma tehdy po dvacetiletém působení na českém trhu pod názvem Cetelem změnila obchodní model a název, do listopadu 2017 poskytovala hlavně spotřebitelské úvěry.